Review Shadow of the Colossus – PS4

Salutare, dragi fani PlayStation! Shadow of the Colossus este unul dintre cele mai cunoscute și îndrăgite titluri din lunga istorie a platformei PlayStation. Jocul original a fost lansat în urmă cu mai bine de 12 ani, exclusiv pentru venerabilul PlayStation 2, a primit o remasterizare pentru PlayStation 3, iar in data de 6 Februarie fost lansat și pentru PlayStation 4, sub forma unui remake realizat de echipa talentată de la BluePoint Games.

Cei de la BluePoint Games au un portofoliu de invidiat, cu remasterizări de succes precum Uncharted: The Nathan Drake Collection, God of War, ICO & Shadow of the Colossus și Metal Gear Solid HD Collection. Prin urmare, atunci când am auzit că noul Shadow of the Colossus a intrat pe mâna lor, m-am așteptat de la bun început la un produs de excepție, dar toate așteptările mi-au fost depășite din primele 5 minute după ce am introdus remake-ul în consola mea PlayStation 4 Pro.

Prezentare

Cei de la BluePoint Games au arătat de ce sunt în stare atunci când au adus trilogia aventurierului Nathan Drake de pe PS3 pe PlayStation 4, dar acele jocuri arătau excelent chiar și pe consola din generația trecută.

Cu Shadow of the Colossus, aceștia au depășit toate așteptările, oferind o experiență vizuală care își are locul în topul jocurilor de PlayStation 4. Totul arată superb, zici că este un joc nou, colorat, viu, superb. Fiecare textură a fost refăcută de la zero, dar s-a păstrat cu sfințenie stilul artistic specific jocurilor lui Ueda.

La fiecare pas ești izbit de atenția la detalii, de firele de iarbă care se mișcă în același timp cu bătaia vântului, de valurile liniștite, de razele de soare, care răzbat timide printre ramurile pomilor înfloriți. Lumea din Shadow of the Colossus este pustie, dar pe măsură ce o explorezi vei realiza cât de vastă poate fi în realitate.

Soundtrack-ul este unul compus special pentru acest joc și se potrivește perfect, accentuând de minune acțiunea și oferind o atmosferă imersivă. Puținele secvențe cinematice sunt de excepție și punctează cu succes momentele culminante.

Cei care au o consolă Sony PlayStation 4 Pro și un televizor 4K cu HDR se vor bucura de cea mai înaltă calitate. Shadow of the Colossus oferă două moduri pentru grafică, unul 4K la 30 fps și unul 1080p la 60 fps. Eu le-am încercat pe ambele, dar îl prefer pe cel care pune accentul pe prezentare.

Story

Povestea din Shadow of the Colossus este simplă și în același timp clasică. La începutul acesteia, facem cunoștință cu Wander, un tânăr războinic și cu al său cal, Agro. Cei doi intră într-un templu distrus, iar Wander poartă în brațele sale trupul neînsuflețit al unei fete frumoase… Încă de la această scenă, jocul cucerește inima gamer-ului prin atmosfera foarte bine realizată.

Wander își dorește cu toată ființa lui să o readucă la viață pe tânără și după o discuție cu niște spirite care sălășluiesc în acest templu uitat de timp, decide să își înceapă aventura și să vâneze toți coloșii care-și fac veacul în acele ținuturi, deoarece numai așa își poate aduce înapoi prietena.

Chiar dacă la prima vedere povestea nu pare ceva în care te vei implica, o vei face, crede-mă. Unde alte jocuri pun accentul pe secvențe cinematice lungi și elaborate, Fumito Ueda, creatorul lui Shadow of the Colossus, ne-o spune prin interacțiunea dintre Wander și toate celelalte elemente care fac parte din mediul înconjurător. Dar sa trecem la gameplay!

Gameplay

Din fericire, lucrurile stau ceva mai bine cu versiunea de anul acesta, deși sunt conștient că nu poți schimba mecanicile de joc ale unui astfel de titlu și în același timp să-l lași așa cum era pentru fani în urmă cu 12 ani. Cei de la BluePoint Games s-au străduit să păstreze feeling-ul pe care-l avea SotC la vremea aceea și totodată au umblat ici colo pe la mecanici pentru a le face mai accesibile noii generații de gameri, care-l încearcă acum pentru prima dată.

Avem la dispoziție două scheme de control, cea clasică și una mai modernă, dar niciuna dintre acestea nu este perfectă. De multe ori camera nu are focus pe acțiune, controalele par cam ”intoxicate” și nu de puține ori domnul cal, Agro, rămâne blocat prin diferite locuri…

Fumito Ueda are propriul său stil de a face jocuri și produsul final nu este tocmai rafinat. Cei care au încercat măcar unul dintre titlurile acestuia, ICO, Shadow sau mai recentul The Last Guardian, știu la ce mă refer… iar ceilalți vor descoperi cu această ocazie.

În mare, Shadow of the Colossus constă în 16 lupte epice cu niște inamici colosali, atât, însă pe măsură ce avansezi realizezi cât de bine este gândit totul și câtă atenție a intrat în acest joc. Fiecare colos este unic în felul său, fiecare înfruntare trebuie abordată ca un puzzle și parcă după fiecare luptă tânărul Wander îmbătrânește cu încă 10 ani…

Concluzie

Shadow of the Colossus este un joc excelent, care nu ar trebui să lipsească din colecția posesorilor de PlayStation 4. Chiar dacă gameplay-ul nu este cel mai rafinat, prezentarea grafică excepțională și viziunea diferită, mă face să-l recomand cu entuziasm tuturor celor care-și doresc să se aventureze într-o astfel de lume, atât de diferită față de cele din ziua de azi. Noul Shadow of the Colossus este un clasic etern, readus la viață cu măiestrie și pasiune, iar BluePoint Games ne arată din nou cât de buni sunt la astfel de remasterizări/remake-uri, oferind un joc superb unei noi generații de gameri.

Pentru mai multe informatii despre acest subiect, dar si despre alte subiecte la fel de interesante din acest domeniu, nu uitati sa reveniti doar aici, la all4gaming.net!

Lasă un răspuns