Review PlayerUnknown’s Battlegrounds (PUBG) HIT sau FAIL?

Cel mai popular joc din lume?

PlayerUnknown’s Battlegrounds este in momentul redactarii acestui articol, unul dintre cele mai populare jocuri din lume. Cu un numar de jucatori in continua crestere, concursuri internationale, pe baza de invitatie sau deschise si o comunitate extrem de activa (si vocala), PlayerUnknown’s Battlegrounds pare sa fie urmatorul joc fenomen. Sa se incadreze el in aceeasi categorie in care regasesti titluri precum: Quake Live, DOTA, League sau alte jocuri multiplayer adorate de milioane si in viitor? Ramane sa vedem!

Poveste de poveste, nici o poveste

Avand in vedere ca in cazul titlului de astazi: PlayerUnknown’s Battlegrounds, nu avem o poveste de fundal sau ceva sa miste jucatorul, singura ta motivatie este destul de simpla: Invingi sau mori. PUBG este un multiplayer online, iar jocul nu doreste sa spuna o poveste, doreste sa fie distractiv. Si reuseste cu succes, atata timp cat nu iti pierzi mintile incercand sa discuti cu restul echipei in 3 limbi diferite. Dar totusi are niste radacini, o poveste de origini, care incepe undeva prin anul 2000, cand Brendan „PlayerUnknown” Greene realiza ceva mod-uri bazate pe filmul Battle Royale si de aici, creatorul evolueaza conceptul in pozitia de Creative Director si apare beta PlayerUnknown’s Battlegrounds. Incet incet, conceptul devine mai rafinat si se introduc noi mecanici de joc, 100 de jucatori simultan pe server, cautatul de arme, intreaga experienta definitivandu-se undeva in anul 2017, pe la final, cand PUBG este lansat oficial.

Probleme?

Bine, faptul ca jocul a iesit dintr-un ciclu de dezvoltare nu il scuteste de ceva probleme. Multe dintre ele legate de “try harzi” sa le zicem, acei indivizi care iau jocul prea in serios si scuipa comenzi militare de parca sunt pe front, hackeri, care stim toti cat de distractivi sunt si nu in ultimul rand, faptul ca unele servere nu sunt chiar atat de bine gandite pe cat si-ar dori  comunitatea. Aceste elemente sunt ceea ce s-ar putea sa darame acest joc in viitor. Dar acum, la nici doua luni de la lansare, PUBG trage tare si aduna mii de jucatori noi zilnic. Problema este atunci cand intri intr-un joc si esti eradicat de pe harta de un baiat din Rusia sau mai stiu eu ce tara asiatica care a avut 20 de dolari pentru un hack. PUBG Corporation, creatorii jocului, lucreaza intens pentru a repara multe din aceste probleme, incercand sa indeparteze problema hacker-ilor. Totusi, un astfel de PR ii poate costa scump, avand in vedere competitia ergo Fortnite, mai ales prin faptul ca nu este singurul joc tip Battle Royale de pe piata, iar numarul ingrijorator de jucatori care acuza hacking-ul si mix-ul intre serverele asiatice, europene si americane ca fiind motivul pentru care abandoneaza jocul.

Cu toate astea, comunitatea este in continua crestere si experienta pare sa se imbunatateasca de la luna la luna, producatorii ocupandu-se atent atat de joc, cat si de comunitate. Ceea ce spune multe la final de zi despre creatorii unui joc. Multe dintre aceste hibe si probleme, buguri si elemente suparatoare sunt indepartate pana la urma, iar cheat-eri se gasesc peste tot. Ceea ce nu putem ierta totusi este mix-ul de servere intre regiuni, care de cele mai multe ori  poate duce la probleme de comunicare, mai ales cand ai co-echipieri din Malaezia si tu nu vorbesti decat romana veche si engleza de balta ( sa ne cerem scuze pentru vorbitorii de engleza perfect 🙂 ). Totusi, ceea ce ne sperie dar si ne bucura, este faptul ca jocul asta.. te face sa te intorci la el, dovedind ca este o experienta distractiva. Motiv pentru care ii acordam calificativul: Joaca-te pruncule, ca oricum nu supravietuiesti si nota 8 pentru experienta de joc.

Gameplay simplu?!

Daca exista o definitie care inglobeaza perfect acest joc este: Usor de inteles, imposibil de stapanit. PUBG are un gameplay destul de simplu, bazat pe ideea filmelor Battle Royale si Hunger Games, doar ca aici sunt aruncati 100 de jucatori intr-o arena care se restrange periodic, ideea fiind destul de simpla: Supravietuieste celorlalti 99 de combatanti, adunand provizii si loot-and corpurile inamicilor virtuali disponibilizati (din joc, nu din munca).  Daca pana aici lucrurile par destul de simple, in secunda in care ai inceput primul joc o sa intelegi ca nu este nici H1Z1 si nici alt titlu pe care l-ai incercat din acest gen pana acum.

Nuu, PUBG te obliga sa te adaptezi si asta este frumusetea lui. Daca initial te parasutezi in zona, incercand cu disperare sa ajungi langa o cladire sau o asezare, usor o sa inveti ca poti sa obtii loot si folosind alte metode. Totusi, jocul te impinge de la spate, literalmente, zona de lupta restrangandu-se constant, un camp electromagnetic acoperind insula pe care se desfasoara lupta si constrangand jucatorii sa se repozitioneze constant.

Este foarte incitant dar si frustrant in acelasi timp sa te vezi parasutat intr-o zona de razboi fara nici-un fel de arme. Tot ce ai nevoie, iti ofera insula. De la rucsaci, care iti pot ridica capacitatea de a cara, pana la arme si vehicule, harta din PUBG ofera o varietate de optiuni pentru a aborda lupta. Problema este ca trebuie sa gasesti acel echipament, fie el un lansator de rachete sau un sniper rifle.

Ce te face un jucator de elita

Astea sunt bazele! Asta defineste acest joc extraordinar de bine. Cel putin pentru un incepator. In momentul in care incepi sa gandesti tactic, sa te sperii pana si de umbra ta virtuala si castile sunt la maxim setate pentru a auzi si cel mai mic zgomot, atunci stii ca esti un jucator hardcore PUBG. Titlul are darul asta de a te „antrena” sa gandesti tactic, iar asta se poate constitui si intr-o simulare destul de interesanta si in alte domenii, comportamentele jucatorilor fiind uneori similare cu cele ale unei divizii militare, mai ales la nivelul competiv, existand strategii pentru orice fel de scenariu si pregatiri clare.

Harta pe care se desfasoara jocul are o marime de 8 pe 8 kilometri, la fiecare cateva minute micsorandu-se. Pe langa asta mai exista bombardamente, notificate pe harta cu rosu si evident, vedem periodic, un avion aruncand cate un pachet, care de cele mai multe ori contine ceva obiecte pe care nu poti sa le gasesti pe harta, menite sa iti creasca sansele de a castiga. Problema este ca toata lumea doreste acest avantaj, iar sansele sunt ca un grup foarte mare de jucatori sa se indrepte catre acest pachet, avand in vedere ca emite un fum rosu vizibil cam de peste tot.

Un meci dureaza in general 30 de minute, dar se poate intinde, ceea ce o sa te tina pe marginea scaunului cam tot timpul. Indiferent ca joci solo sau cu o echipa, jocul se anunta o experienta incitanta inca de la primele cadre si ridica nivelul de adrenalina de la minut la minut, oferind practic libertate de exprimare in joc, nefiind o metoda „gresita” de a juca PUBG. Daca vrei sa fii un magar si sa strici jocul altora, pentru ca asta te face pe tine mai important, poti. Bine, nu te face mai putin magar sau catar steril, dar asta este o alta discutie. Nu stiu daca va dati seama dar uram hacker-ii. Ceea ce este relevant este ca ii acordam calificativul de: De ce am 500 de ore in jocul asta? Aa, acum stiu de ce 😐 .

Planuri de viitor, parerea noastra

PUBG inca mai are de lucrat la matchmaking … dar, poate intr-un viitor apropiat, vor rezolva multe dintre probleme, poate deschid mai multe servere, poate.. . Cine stie… ideea este ca PUBG este unul dintre jocurile care provoaca dependenta dupa primele ore de joc, reusind asta chiar daca de fapt este un joc complicat de simplu.

Probabil cea mai mare problema pe care Player Unknown’s Battlegrounds este lipsa de consistenta intre platforme. Pe Xbox One, jocul inca scartie… rau. Pe PC, nu iti trebuie o uzina sau un calculator de la NASA pentru a juca, dar este necesar ceva mesterit prin setari pentru a putea atinge acele ideale 60 de FPS-uri. Ceea ce pentru un joc, cu 100 de jucatori pe o harta de 8 pe 8 kilometrii este impresionant, iar intr-un joc Open world te astepti la buguri, probleme de render de texturi si erori. Problema este ca jocul are la baza Unreal Engine 4, iar alegerea pare sa nu fie familiara echipei de dezvoltare, asta prin prisma faptului ca Regizorul de creatie a lucrat la ceva mod-uri si jocuri similare in trecut si a tonelor de documentatie care se gasesc pe internet. Cel mai probabil au ales UE4 pentru ca este comod si acum il fac sa functioneze. Si merge… doar ca atunci cand sughita… sughita tot jocul cu tot cu gameplay si cadre.

Dar, jocul arata bine. Forme de relief variate, au adaugat din ce in ce mai multe vehicule si polish-ul grafic se pare ca este o prioritate. Ai ce vedea, de la creste de munti, pana la zone urbane, putand sa te gasesti fie intr-o zona de desert, fie intr-o zona de munte plina cu verdeata, acestea doua fiind singurele doua harti disponibile in acest moment. Dar, cu timpul PUBG Corp a promis ca va introduce si mai multe harti, pentru a diversifica si mai mult aria de joc. Dar cu doar doua harti, in momentul asta, grafica poate deveni plictisitoare si repetitiva dupa cateva zeci de jocuri.

PUBG nu doreste sa rupa norma la grafica, dar ar avea nevoie de un update grafic si ceva patch-uri pe partea grafica. Texturile nu sunt cine stie ce, in sensul ca nu te zgarie pe retina, dar au nevoie si ele de ceva polish. Poti sa il joci pe detalii medii fara probleme si sa te distrezi de minune. Problema este atunci cand doresti sa il impingi la maxim intr-un 4K… jocul incepe sa “faca urat la tine”. We joke..

Sa nu uitam de detalii

Sunetul joaca probabil unul dintre cele mai importante roluri in castigarea unei batalii. Daca nu ai o pereche de casti bune, care sa iti permita sa auzi pasii de la cativa metri distanta, fiecare fosnet si fiecare miscare a inamicului, esti mancat. Pentru ca reversul medaliei este o moarte subita, de la un inamic care ti-a plantat in spatele capului o tigaie. Sound Design-ul este de departe cea mai interesanta componenta a jocului, creatorii mizand atat pe viteza de reactie, cat si pe simturile jucatorilor, aici sunetul fiind in sine o mecanica importanta de joc. Mai pe scurt… n-ai casti… ti-o iei de nu il vezi de unde!

In cazul de fata lucrurile stau destul de bine. In functie de cat de mult supravietuiesti si cati jucatori ai omorat, primesti ceea ce jocul numeste Battle Points, pe care le poti investi in lootbox-uri ce iti ofera obiecte cosmetice. O singura problema… crate-urile cresc in valoare, iar o anumita cutie necesita o cheie pe care trebuie sa o cumperi pentru a o putea deschide. Cheie pe care o cumperi pe bani reali. Sigur, este vorba doar de item-e cosmetice, dar chiar trebuie sa platesti full price pentru un joc, care are si micro tranzactii bazate pe lootcrate-uri si chei pe bani reali? Avantajul in acest caz este faptul ca discutam exclusiv de obiecte cosmetice, care nu influenteaza gameplay-ul cu nimic, poate te fac mai diferit sau mai vizibil pe harta. Ceea ce nu putem sa iertam este droprate-ul. Nu de alta, dar dupa al 90-lea tricou rosu sau albastru o iei usor razna.

Concluzie

De departe, PUBG este o experienta unica. Una pe care un jucator veteran iti poate spune ca nu este ceea ce pare. Este un joc frustrant de satisfacator, care te face sa iti pierzi mintile si sa spargi lucruri daca lucrurile nu merg cum doresti. Si ai probleme cu nervii. Dar a avut un ciclu de dezvoltare foarte stabil, are o comunitate super activa, update-uri constante si fix-uri peste fix-uri. Poate sa iti taxeze PC-ul in unele cazuri, dar cu toate astea este un survival game genial care este inca la inceput de drum. HIT!

Pentru mai multe informatii despre acest subiect, dar si despre alte subiecte la fel de interesante din acest domeniu, nu uitati sa reveniti doar aici, la all4gaming.net!

1 comentariu la „Review PlayerUnknown’s Battlegrounds (PUBG) HIT sau FAIL?”

Lasă un răspuns