Review God of War

0
244

Pe data de 20 aprilie a fost lansat unul dintre cele mai așteptate jocuri din 2018 pe PS4, God of War urmand sa vânda 3.1 milioane de copii in doar 3 zile. După ce a fost așteptat vreme de câțiva ani (de la ultimul joc lansat din serie au trecut 5 ani), fanii God Of War spera ca acesta sa fie un joc excelent asa cum au fost și celelalte. Din fericire pentru noi toti, a sosit și momentul adevărului.

POVESTE & LOCATIE

După ce Kratos a trebuit sa se confrunte cu zeii din panteonul grecesc in jocurile anterioare ale seriei, de aceasta data acțiunea are loc intr-o lume inspirata din mitologia norvegiană. In lumea lui Odin, Balder și șarpele Midgard, Kratos se „îmbarca” cu fiul sau, Atreus, intr-o încercare de a duce cenușa soției lui, mama lui Atreus, pe un munte.

Intriga este simpla, dar are semnificații profunde. Călătoria pe care o desfășoară cele 2 personaje principale este defapt călătoria pe care trebuie sa o faca Atreus pentru a deveni bărbat. In primele scene ale jocului cunoaștem un Kratos mai in vârsta, cu barba albă, si un copil care tocmai și-a pierdut mama. Pe măsura ce evenimentele se dezvolta, la fel o face și Atreus. Învață noi abilitați de lupta, cheamă creaturi magice și îl ajuta pe Kratos sa descifreze secretele zeilor Norvegieni. Pe cealaltă parte, God of War 4 sa-i zicem, face o lucrare grozava să-l reinventeze pe Kratos. El este acum imaginat ca cineva care in cele din urma a descoperit dragostea, a avut soție și are un copil. Chiar când a crezut ca a găsit pacea, imediat este rechemat in lupta de catre intrigile sortii. Acum el se afla in capcană, între sentimentele sale paterne și nevoia de a-l pune pe Atreus într-un antrenament dur, pentru ca acesta sa se dezvolte ca si barbat intr-o lume dura.

Nobody can lift Thor’s Hammer!

GRAFICA

Nivelul detaliilor este excelent când vine vorba de cele doua personaje și nu numai. Puteti vedea barba albă a lui Kratos, respirația lui in vremea rece a Nordului și semnele de pe toporului lui. De asemenea, monștrii, oamenii și creaturi mitice pe care le întâlniți pe drum sunt foarte bine concepute. Mai ales pe un PS4 Pro, grafica prinde parca si „alta culoare”. Mai vie, mai vibranta, totul este foarte aratos!

Exista o mare varietate de adversari cu care trebuie sa va confruntați in călătoria voastră, fiecare dintre ele având un nivel înalt de detalii când vine vorba de cum arată. O atenție deosebita a fost acordată și mediului înconjurator. Pădurile, peșterile, lacurile și drumurile montane beneficiază de o grafică foarte bună. Scenele de lupta sunt foarte dinamice cu efecte speciale foarte bine integrate. Este evident ca echipa de dezvoltatori și designerii grafici au depus mult efort pentru a construi o lume foarte realista.

Aratosule!

GAMEPLAY & EXPERIENȚA DE JOC

Daca ați jucat recent God of War 3 Remastered pentru PS4, primul lucru care o sa îl observați este acela ca, comenzile s-au cam schimbat. In opinia mea aceste comenzi nu sau schimbat in mai bine, exista o folosință mult prea mare a butoanelor L3 și R3. Iar acest lucru se resimte in momente in care trebuie sa acționați rapid. Și sa fim sincer acum, aceste 2 butoane nu sunt așa simplu de apăsat precum ar părea la început. Un alt lucru care este dezamăgitor este lipsa varietăți de arme. Kratos are doar un topor numit Leviathan la îndemână. Puteti face upgrade și puteti obține noi funcții pentru acesta, dar cam asta este tot. Atreus are doar un cuțit și un arc. Iar pentru un joc atât de mare, acest lucru ar putea fi un obstacol major in design.

Inafara de aceste „mici” probleme, dacă reușiți sa nu le luați in considerare, experiența jocului este una destul de minunata. O îmbunătățire care era chiar necesară a fost făcută pe partea camerei. In God of War 4 puteti roti joystick-ul drept pentru a avea o vedere mult mai buna asupra împrejurimilor. Acest lucru nu a fost posibil in God of War 3, care pentru mine a fost destul de enervant.

Scenele de lupta sunt destul de dinamice, iar puzzle-urile pe care trebuie sa le descifrați sunt destul de interesante pentru a va provoca, dar nici prea grele pentru a va deranja. Dușmanii pe care ii întâlniți in aceasta călătorie, sunt destul de deștepți și folosesc tot felul de tactici pentru a va opri. Unii dintre ei sunt imuni la armele tale, iar atunci trebuie sa va folosiți de „puterea” pumnilor pentru a-i învinge. Pentru altii e nevoie de ajutorul lui Atreus, iar in alte cazuri, balanța poate fi înclinată chiar spre magia oferită de toporul tău. Exista o întreaga lume a posibilităților care așteaptă sa fie descoperită in God of War 4.

Un alt lucru care trebuie menționat la acest joc este faptul ca nu mai aveți parte de „ecrane de așteptare”, probabil știți la ce ma refer, iar dacă nu știți haideți sa va spun, știți acele momente in care se întâmpla sa muriți, iar pana reinviati aveați timp destul sa faceți un grătar si cel mai probabil îl si mâncați pana când puteați sa reluați jocul? Din fericire in acest joc nu o sa mai pățiți asta, ceea ce e un lucru destul de bun.

Ready to battle?

VERDICT

Acestea fiind spuse, God of War 4 se ridica la așteptări, și a ieșit un joc grozav. Povestea, decorul, grafica, puzzle-ul și scenele de lupta contribuie la o experiența de joc fascinanta. Fără îndoiala acesta este cel mai bun joc din serie, dar sa fim sinceri nici celelalte nu au fost prea rele.